آشنایی با فرهنگ و هنر ایران از دریچه موزه ملی

در حاشیه برگزاری نمایشگاه «شکوه پارس باستان» نشست علمی و تخصصی آشنایی با فرهنگ و هنر ایران با حضور رئیس کل موزه ملی ایران بعدازظهر امروز به وقت شانگهای در سالن سخنرانی موزه شانگهای برگزار شد. 

به گزارش میراث‌آریا، این رویداد تحت عنوان ایران مهد تمدن در اولین روز گشایش عمومی نمایشگاه برگزار شد و با استقبال بسیار زیاد از سوی علاقمندان روبرو شد به گونه‌ای که به گفته مجریان تمامی ۳۰۰ صندلی در نخستین ساعات آغاز ثبت‌نام تکمیل ظرفیت شده و برخی از علاقمندان با اصرار بسیار با مراجعه حضوری در راهروهای سالن استقرار گرفتند.

جبرییل نوکنده با ارائه بیش از دوساعت سخنرانی به معرفی فرهنگ و هنر ایران از دوره پارینه سنگی تا پایان دوره صفوی با تمرکز بر آثار موزه مادر کشور پرداخت.

در بخش‌هایی از این نشست که موضوع به مستندات تاریخی روابط ایران و چین  اشاره داشت، بسیار مورد توجه حضار قرار گرفت. 

در این نشست علمی بسیاری از راهنمایان تور و دست‌اندرکاران امور گردشگری حاضر بودند.    

نمایشگاه " شکوه پارس باستان" چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ پس از کاخ موزه شهر پکن در دومین مقصد تور نمایشگاهی خود در موزه شانگهای با حضور مهندس سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، محسن بختیار سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن، جبرییل نوکنده رییس کل موزه ملی ایران و مقام‌های محلی و دیپلمات‌های مقیم شانگهای به روی علاقه‌مندان گشوده شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403032401346
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha